2010-12-20

Fyris

A. 20 x 25 m fristilsarmtag med dolme
B. 10 x 25 m fristil @ 90%

På intervju, kanske blir något efter nyår. Passade på att simma. A-delen byggde upp mjölksyra i axlarna, simmade som snabbast på 23 sek men runt 30 på de flesta, nästan lika mycket vila som simning med en lite längre paus efter 10 längder. Totalt tog det 20 min. Sedan testade jag sprinter med bentag och simmade på 20 sek ett par gånger och lite långsammare på de sista. Längre vilor den här gången och det tog väl en kvart. Glömde dra armtaget hela vägen ner till midjan när jag började sprattla med benen, men jag kom på mig själv! Testade fö att slappna av mer i handen efter att ha sett en CF Endurance-film, kändes bra och idag fick jag även till en lite bättre huvudposition i vattnet, inte så mycket vrid hit och dit.

No comments: