2010-12-09

Kånka & klättra

Hade ambitioner att vara med på CrossFit Uppsalas morgonpass, men det visade sig att den beställning på 220 kg jag skulle göra iordning tog ett tag att flytta på. Lite klassisk ”flytta vikter från A till B” mao (blev faktiskt lite svettig) med en massa benböjande medlemmar runt i kring! :)

På kvällen hakade jag på till Rockwater med Martin och Cykel-Martin, roligt! Speciellt när man blir mött av supertrevliga Roger! Funderade på hur längesen jag var där, 1.5 år sedan visade det sig, men jag kom ju iväg några gånger i Lund. Då var fokus iofs topprepsklättring. Vi höll väl på i ungefär en timme och jag sysslade mest med blåa leder och det lossnade lite här och där. Sedan blev det mer dampgymnastik:

Ring push-ups 5×5 reps, några uppskalade varianter här och där
Roll out i ringar 2×5 reps
Några strikta muscle ups och sedan lärde jag mig forward roll to support! Firade med att göra 9 reps på raken! :D

No comments: