2008-11-04

Egen variant & ytterst lite simning

3 varv av
50 squats
25 GHD-sit ups
25 back extensions
Tid: 10:08

Körde en egen variant istället för "Michael". Lite på grund av tidsbrist och lite för att jag vurpade på cykeln igår och har lite ont i handen (dvs vill undvika mitt substitut rodd). Hade tänkt att ta 25 burpees, men det blev för stor belastning på handleden. Allt obrutet och värst för ländryggen.

Verkar vara lite otursförföljd just nu eftersom mitt skärsår i tån gick upp när vi simmade i eftermiddags. Snabbsimmande kursare krockade in i mig när vi värmde upp med lite livräddning. Trist, jag tycker de borde ha koll. Lärdomen var dock att jför att slippa bli insimmad i så bör jag i huvudsak öva på livräddningssimmandet istället för bröstsim.

4 comments:

Martin Altemark said...

Du har väl satt på nåt som liknar vinterdäck? Åtminstonde breda saker med räfflor om inte steget fullt ut till dubbar?

23mm slicks är inte att rekommendera från och med nu till typ om 45 månader eller när det nu blir vår i det här jäkla landet.

Som om jag bytt själv än liksom.

Bear said...

Slutade cykla med racern för två veckor sedan. Detta var med mountainbiken vilket var extra förvånande.

Jocke said...

Livräddningssimmandet?

Bear said...

Livräddningssim: simma på rygg, bara med grodbenstag, släpandes på docka eller kompis. Klart som korvspad ;)