2011-03-03

Dubblis

Dagens pass:

Del 1:
Wu: Diverse plyo-hopp, se nedan. Styrkeryck 20-40 kg
+
5 set av
3 jobbiga styrkeryck från häng: 50-55-57.5-55-55 kg
1 min träningscykel med okänt motstånd (men det sög iaf)
Vila 8 min mellan set

Del 2:
Simning, 20 min, bentagsfokus
Tabata-Trampa vatten med fristilsbentag, 3:50 min

Roligt att rycka! Kändes väldigt bra med de lätta plyometriska övningarna innan rycken, men jag överdrev och latjade runt mellan seten vilket gjorde mig trött, men vaffan ska man göra i 4×8 min annars? ;%29 Kom på att det fanns en skruttig cykel i squashgymmet så jag satt på den ist för rodd. Kände mig som den där tjocka killen som cyklar framför boxaren i Punch Out. Bytte del 2 mot simning, vill hålla bollen i rullning, men det var lite ringrostigt när jag försökte mig på samma övningar som senast. Sjukt svårt att få till bentaget, så det blev lite tabata med sånt.

http://vimeo.com/20597275

No comments: