2013-08-06

Nöjd!

Power snatch: 80 kg, 2xf på 83

Mark ca 90%: 200 kg

Reverse hyper, +90 kg, 3 x 15 reps
Ttb 3 x 15 - kan småsnacka under seten, en bra greppdag tar jag lätt 40 reps ;)

80 börjar jag kunna ta så fort jag har en vilodag innan och använder magnesium, inte riktigt som 110 i pc har blivit men nästan ;) Hur som så börjar jag "ta i" alldeles för mkt när jag ställer in mig på högre vikter. Det här vet jag ju egentligen och bristen på ren teknikövning (och min bröstmuskelskada givetvis) är anledningen till att jag bara ökat runt 7 kg på både PS och PC sedan hösten 2009. Stora skillnaden är att kluster-situationer och att jag mitt högsta lägsta har höjts och det är jag väl eg nöjd med.

Fö brukar jag alltid vara knäckt, inte bokstavligen men nästan, av maxtunga marklyft så jag skippade ett persförsök även om 200 kändes riktigt bra och avrundade med reverse hyper och hängande benlyft. Känner mig fullständigt återhämtad idag. Intressant att se om några set reverse hyper skulle ta udden av effekten av ett maxtungt marklyft

4 comments:

Jocke said...

Jag kan sjunga stairway to heaven baklänges medan jag gör 3x15 TTB. Du har mer jobb att göra där!

Bear said...

Hahaha

Jocke said...

Fina brutalisar på vimeo. Ska också skaffa ett jägarbollsband.

Bear said...

Så det har ett namn! :)