2011-07-04

Kom igång-pass


Wu: Allmän + jämfotahopp 8 x 2 reps, några vändor med skivstången
+
A PS+OHS+SS/PS: 40-45-50-50-55-57.5-60-60 kg
B PS+OHS+SS: 50-50-50 kg
C1 2db PC, 2×29 kg, 4×5 reps
C2 CG Push ups: 4 x 20 reps
D1 Single leg DL, 50 kg, 3 x 8/8 reps
D2 Drag till hakan, 35 kg, 3 x 20 reps

Samt att jag sprang en vända med stationens nya leksak: en 20 m slang fylld med sand! Upp och ner för trappor osv, tog ca 3 min. Lyckades vricka ena foten iom att jag inte knytit skon. Smart. Ödets ironi var dock att single leg dl (som jag aldrig gjort) kändes precis som den rehab jag behövde för foten. Lyfte vikter i vagnhallen, kändes störtskönt även om golvet lutade lite. Inga squat snatch över 55 kg. Funderar nästan på att skaffa ett par extra lyftarskor till stationen, men det lär väl inte hända. Allt var hur som oerhört segt, men det hör till helgens aktiviteters efterdyningar.

Hanky jobbade på bra, men han trodde att han skulle slippa sånt här bara för att han gifte sig i smyg i Vegas.

No comments: