2012-04-06

Bänka och tips från OPT

A CG-BP 5 x 3 x 90 kg
B Elbows out single arm row @ 3111, 7 kg, 5 x 5 / arm
+
2 set av
90 sek amrap
5 svingar, 32 kg
5 armhävningar
Vila ca 5-7 min

Egentligen vilodag men jag passade på att bänka lite när vi ändå skulle preppa på klubben inför imorgon. Startar ny linjär ökning med bänk, 3or den här gången, men precis när jag skulle börja med bänkdraget så påpekade OPT att det förkortade rörelseomfånget i övningen (bänken och bröstet är ju i vägen) hindrar det jag försöker åstadkomma. Han gillar hellre stående rodd eller elbows out-rodd med en lägre och mer kontrollerad rörelse. Elbows out-rodd kändes riktigt bra, men samtidigt har nog tyngre roddar-rodd hjälpt mig att klara av tyngre marklyft efter långt uppehåll, så det har säkert sin plats. Åtminstone om man inte kan köra tyngre marklyft för tillfället. Hakade på gamlingarna på slutet mest på skoj, har vanlig träningsdag imorrn med pressar och lite roddsprint, tufft att få reda på vad som kommer direkt från OPT! :%29

http://vimeo.com/39901835

Tränat med OPT! Då kan man checka av det från sin lista! ;%29

No comments: