2008-10-04

Back in the shit

Simning, 7-800 m och lite annat
Tid: ca 45 min

Tillbaka till Högevallsbadet. Simmade 500 m bröstsim igen, lite snabbare den här gången, och testade lite crawl-teknik och simma under vatten. Förrutom underben (både plantar- och dorsal flexorer, wtf?), händer (...), nacke och ländrygg (trots att jag hade simglasögon idag) blev jag trött i biceps (!). Det är väl överflödigt att säga att min teknik suger.

Eftersom mina polare supit ut sig idag så kommer det bli lite mer bad och lek imorrn.

2 comments:

Jocke said...

Händer och nacke känner jag igen ... jag & en kompis fick för oss att simma 3.14 km en gång (vi hade troligen inte simmat mer än 100m i sträck på flera år), efter ett tag kunde man inte hålla ihop fingrarna. Och sen ont i nacken i ett tappert försök att hålla munnen lite hjälpligt över ytan. Knäont nån vecka efteråt ... simning är såååå skonsamt, jojomensan.

Fit 4 50 said...

Om du inte passar dig utvecklar du väl simhud mellan tårna, endera dagen;)