2008-10-26

Söndagssimning / -springning

2 x 250 m
Hämta docka från 5 m djup, 10 ggr
Två längder undervattensdykning

Höll på i ungefär 45 min. Såg till att vara där tidigt för att slippa alla trampolin-kids. Börjar få en mycket bättre linje i vattnet och så glider jag längre mellan simtagen. Kanske lite intervallöpning senare om det slutar regna...
...det slutade inte regna men efter att ha pluggat i över 4 h så sket jag fullständigt i det. Kände mig dock seg efter morgonens pass, plus snöt vatten under hela dagen (WTF!?), så jag nöjde mig med att ta mig till banan (bredvid Bollhuset i Lund), äntra mig in över staket, kubba allt vad jag hade ett varv och hem igen. Har aldrig tagit tid på 400 m förr så jag får väl betrakta det som ett PR.

Till och från banan: 1+1 km
+
400 m lopp: 1:01 min (pr)

Totaltid: 14.15 min (Medelpuls: 164, Maxpuls: 192)

7 comments:

Jocke said...

"om det slutar regna"? ;)

Vad simmar du 100-200-250m på, cirka? Eller är det mer typ uppvärmning?

Jocke said...

Och glömde berömma dig för dykandet och undervattenssvimmandet - hardcore. Tycker det är illa nog att hämta upp en sån där gummiring från 4m djup, en docka och en meter till skulle bli intressant nog för att man vill ha en polare med sig (som kan hämta upp en livlös kompis från 5m djup).

Bear said...

Avaddårå, tycker du det är mesigt att stanna inomhus om det regnar...nu gjorde jag iofs inte det så vad jiddrar jag om ;)

Har ingen koll på hur lång tid det tar. Försöker simma så fort som möjligt men samtidigt tänka på alla tekniktips vilken kanske drar ner hastigheten.

Tack för berömmet...även om det kom sent, hehe ;) Snöt som sagt vatten hela dagen, så det är väl det och lite lock för öronen som är bieffekten. Annars är det bra övning. Det är förvånansvärt lätt att få "syrepanik" när man är där nere. Det räcker med ett eller två felaktiga simtag.

mrjling said...

Simma ja. Tur att GPP inte verkar involvera simning...

Jag är imponerad Björn. Fin 400 också! Pulsklocka WTF?

Martin Altemark said...

Grymt björnen! Och 400-an! Nästan sub 60!

Bear said...

Jonas: Nu gör jag väl självmål, men vad är GPP? Pulsklockan har jag fått låna den här terminen, en del av utbildningen kan man säga. Lite skoj att kolla var man ligger under nåt pass här och där.

Och tack för peppen, men jag har väl inget att jämföra med...förrutom världsrekordet på sub 40 sek ;)

David Englund said...

Bra sprunget Björn,nästan sub 60 är inte illa när man "testar" att köra 400 m på tid!
GPP=General Physical Preparedness?