2009-04-16

Badvaktsprov

Del 1: Hoppa från 3m, simma ca 50 m - dyk till 5 m hämta upp 90 kg-docka - bogsera dockan ca 15 m
Del 2: Hämta lealös person (lärare) från mitten av bassängen med badring - bogsera in, dra upp, stabilt sidoläge
Del 3: Skrådyk från kanten till mitten av bassängen och hämta upp 90 kg-docka - byt till lealös person som sedan vaknar upp och börjar veva - lugna ner och bogsera in, dra upp, stabilt sidoläge
Del 4: HLR på dock i cirka 5 min

Ett på pappret ganska lätt prov som istället blev ganska jobbigt. Så här i efterhand borde jag övat mer med 90 kg-dockan vi använde samt simmat lite den senaste veckan som jag hade tänkt. Det jag simmat det senaste halvåret hjälpte så klart ändå, men jag trodde allt att det skulle vara lite lättare. Nåja, det gick ju helt ok, med andra ord blev jag godkänd. Nu kan jag bli badvakt på riktigt till skillnad från killen här ovan, ÄNTLIGEN!

5 comments:

Fit 4 50 said...

All träning har verkligen fått dig att åldras;)

Bear said...

Jo, men jag ser väl lite yngre ut när jag suger in magen?

Martin Altemark said...

Grattis!

Anonymous said...

Gah! Såga inte David, min hjälte sen barnsben!Hej förresten! =)
Jag har följt din (och de bloggarna du länkar till) ett par månader nu, dvs sen jag upptäckte CrossFit på riktigt.
Jag har blivit riktigt inspirerad och har hämtat mycket motivation från era bloggar och nu har jag t.o.m. skaffat mig en egen!
Titta gärna förbi och lämna en kommentar vid tillfälle! =)

Mvh, Chris
www.yogamanchris.wordpress.com

Bear said...

Haha, ja, Hasselhoff i all ära men som badvakt är han rakt igenom fejk ;)
Roligt att höra att det är fler som följer bloggen än vad man tror. Hörs Chris!