2009-04-27

Gone in 60 seconds!

21-15-9 reps
40 kg Squat snatch / Power snatch + OHS
Pull-ups
Tid: 23:40 min

Träning på LTK igen. Mycket folk den här gången, väldigt blandat. Ungar spridda över lyftarplattorna så jag fick klämma in mig mellan curl- och latsmaskinerna. En unge ba "vad är det där bra för", jag ba "explosivitet och så blir man rörlig i axlar och höft bla bla". Tror jag tappade honom när jag inte sa nyckelorden "axlar", "rygg", "mage" osv osv. De flesta är ju som bekant mer intresserade av anatomi än funktionella rörelser.

Det gick inte att göra CTB-pull ups på deras stång så jag kastade in handduken mentalt och körde ett teknikpass med pull ups som pulshöjare. Det var ett halv år sedan ryck var på tapeten så det var välbehövligt. Fick väl kanske till ett halvt dussin godkända ryck, men det flesta väldigt osnygga.

Efteråt gick ut till löparbanan alldeles utanför. Härligt väder. Kubbade 400 m allt vad jag hade. Även det ett halvår sen sist och jag blev väldigt positivt överraskad:


400 m from Björn Uddenfeldt on Vimeo.

Efter de rysliga rycken så är jag lite snäll mot mig själv och räknar det som ett nytt pr på 60 blankt! En bit från den här herren, men riktigt nöjd över att jag inte försämrat. Det har ju gått riktigt dåligt att springa på löpband över de kalla månaderna.

6 comments:

Martin Altemark said...

Bra! Önskar jag kunde springa.

Anonymous said...

Good work! skulle jag aldrig palla på en minut :)

David Englund said...

Snabb du är, och fint väder på köpet!
Varför var det massa ungar utspridda i gymmet? :S

Bear said...

Tackar och ungarna var väl från någon skola. Man kanske ska säga högstadiekids förresten?

Jocke said...

Strongt

Anonymous said...

Jävligt snyggt, men nu måste du väl ändå känna att du MÅSTE under minuten inom kort? ;)
Själv kom jag bara 30m, men de var jävligt snabba 30m... :D