2009-04-14

"D.T."

Five rounds for time of:
70 kg Deadlift, 12 reps
70 kg Hang power clean, 9 reps
70 kg Push jerk, 6 reps
Tid: 23:21 min

Efter att jag lyckats övertala Martin (ja just det, säg inget annat!) så gjorde vi den som föreskrivet. Det fanns nån slags överenskommelse att om att man fick sluta efter 3 varv med äran i behåll, men det kortet behövde inte dras. Mattias var också med men gjorde 60 kg på HPC och PJ. För min del var PJ jobbigast men HPC blev rätt dryga när greppet började ge upp och valkar slets upp. Det blev en del film också men regisserandet överlåter jag till Martin "Dämonen" Altemark (länk till Martins inlägg med film). Riktigt bra insats av oss alla!

5 comments:

Fit 4 50 said...

Jag räknade inte med annat än as rx'd från er killar. Jag hade hoppats att det skulle vara lättare med den skalade varianten än vad det var. Att jag skulle kunna klara att köra den oskalad men det hade tagit timmar. Mycket flärdfullt jobbat av er grabbs. Stil och klass, helt enkelt!

David Englund said...

Brutalt att fixa den as rx´d!
Vad hände med 135 pounds på de här typerna wodar, verkar som att 155ounds gäller för alla HPC i metcons nuförtiden.
Det blir något skalat tråk för mig...

Fredrik said...

Håller med tidigare kommentarer, 50 kg var tungt! Bra jobbat!!

Martin Altemark said...

david: tror fortfarande 60kg är det vanliga, det här var en hero juh

Bear said...

Tack för peppen! Det här var tuff, men inte så tung som vi trodde, fullt genomförbar av de flesta av oss som m-force påpekade. I värsta fall skulle det bli ett långt tyngdlyftarpass, men vi lyckades få upp pulsen rejält!
Den är förresten taskig mot den som måste bryta ofta, för mig innebar varje brutet set av HPC ett till marklyft och varje brutet set av PJ en Power Clean (ungefär ett dussin på varje).