2009-04-20

Härdsmälta

"Angie"
100 Pull-ups
100 Push-ups
100 Sit-ups
100 Squats
Tid: 19:30 (wtf!)

Ja det här gick ju käpprätt, åtminstone om man har vetskapen att mitt pr är under 15 min på denna. Pull upsen gick lika snabbt som senast men sedan tog det tvärstopp. Ingen kräm kvar alls. Armhävningarna tog nästan 10 min vilket är dubbelt mot senast och helt otroligt jävla långsamt. Jag får väl se imorrn om det beror på en begynnande sjukdom eller om mjölksyretåligheten verkligen har blivit så kass över julen. Pest eller kolera liksom.

Filmade eländet och då upptäckte dessutom att mina squats var för grunda. Nej usch, det får istället bli en stilstudie på hur jag gjorde mina Inverted burpees igår...ett pass som inte direkt gick till världshistorien det med.

7 comments:

Fit 4 50 said...

Jag tar inte illa upp;)

rackempackem said...

Det kanske ligger i luften, gick väldigt trögt för mig med armhävningarna idag också!

Bear said...

Amen Danne! Det var ju därför jag lade till "åtminstone om man har vetskapen att mitt pr är under 15 min på denna". Du ska ha all cred för din sub 20 tid! :)

Armhävningarna har varit ett problem förr men verkar ha blivit värre. Kanske måste straffa mig med lite tabata-övningar riktade mot axelregionen. Det håller ju inte att öka i maxstyrka och klappa ihop så här.

David Englund said...

Håller med Wtf, det är ju din sub 15 tid jag har som mål när jag kör Angie.
Du vilar ju till dig PR, så det är säkert bara dagsformen.

Jocke said...

Du stod ju helt upprätt mellan invburpsarna (fattades bara "i höfter fäst"), det gör nog någon minut. Minst.

Bear said...

David: Skoj att inspirera, trots att man gör det på gamla meriter ;)

Jocke: Jo, det är sant.

Idag kände jag mig inte särskilt sjuk, bara slutkörd, vilket tyder på kolera och inte pest. Jag måste helt enkelt se till att lägga in lite tabata-straff i träningen.

Anonymous said...

Hehe, va fan fyller i med samma linje som föregående talare. OK, (ursäkt) att jag var ny crossfitare då, men min angie e ju mil efter :P
Men, det är bra!
Nu vart jag motiverad att köra den imorrn, men push-upsen lär slacka rejält...