2012-05-03

A Dagens tyngsta PS, på 10 min: 70 kg
vila 2 min
B Dagens tyngsta PC på 10 min: 110 kg
vila 2 min
C CP Capacity – Amrap 8 min, 90% av B: 23 reps
Tillägg: Db ext rot, 7 kg @ 3010: 3 x 8 reps / arm
Kände mig väldigt långsam men vikterna kändes hyffsat lätta. Kan ha blivit mer påverkad av de tyngre split squatsen från dagen innan än vad jag trott. Hybris och miss på 76 kg i PS (upp till pannan), slarvig 110a i PC och sedan Db ext rot långt senare med korta vilor,  miss på vä på 6 reps 3e set, tog igen dessa. Har svårt att få upp armen sista biten, tror att teres major och / el minor är betydligt svagare mot högern och att jag ev har lite sämre rörlighet där (dock inget som märktes under tester).

https://vimeo.com/41513302
Kändes väldigt lätt, om än fortfarande långsamt och segt, första 7-8 repsen men missade när jag skulle göra rep 9. Tror det berodde på att jag försökte tänka på att använda baksidan mer men glömde att flytta på fötterna. Efter det så blev det bara att försöka hålla sig kvar. Kände mig helt mörbultad efter detta med skrapsår och värk lite här och där. Lite av en milstolpe att ens kunna göra det här överhuvudtaget och axelpartiet känns bra så här dagen efter även om otroligt sega armbågar gjorde att vikten landade på nyckelbenen några gånger.

No comments: