2009-02-03

Revansch!

Lunch:
Wu: Sprang 4 varv i salen, ca 400 m, 1:24 min
+
30 Muscle-ups for time
Tid: 9:50 min

Eftermiddag:
Wu: 500 m rodd & några lätta BS
+
Back Squat 5-5-5-5-5 reps
70 - 80 - 90 - 100 - 105 kg (pr)

Uppvärmningen var en koll på något jag misstänkte, 4 varv = ca 400 m vilket är bra inför kommande wod:s. Jag behövde verkligen en revansch på gårdagens avbrutna muscle ups. Helt ok takt med 20 reps efter 5:40 min och tre misslyckade mot slutet. Den sämre tiden mot senast beror nog främst på bristande teknik (jag har ju inte övat) och att vajrarna i jumpasalen är väldigt mycket längre än på klubben i Uppsala. Nu känns det bättre. På eftermiddagen blev det back skvåts. Glömde bort vad jag tog senast men det visade ju sig att 105 kg var ett pr. Gött mos, enna!

3 comments:

David Englund said...

F.f.a. så tycker jag att de ser hala ut, jag är allergisk mot hala ringar.
Så uppvärmningen bestod alltså av att du kutade järnet som en dåre i salen? ;)

Jocke said...

Det där är riktiga ringar ... allt annat är fusk! ;)

Bear said...

Njae, när jag kutade 400 m-järnet så blev det ju nästan en minut blankt. Så därför tänkte jag att 1:24 var typ 400 m-metconkuta.

Mina händer är rätt ömma efter det där, men det är väl lika bra att träna upp greppet. Att låsa ut armbågarna är dock att glömma i en metcon, då skulle det ta låååååååång tid.