2008-05-04

"Murph"

For time:
1 mile Run (1.6 km)
100 Pull-ups
200 Push-ups
300 Squats
1 mile Run
Tid: 55 min

Har varit i Gävle några dagar och tyckte att det var dags att köra igång efter extravilan. Av någon anledning föll inte polletten ner förrän jag läste Jockes blogg där han jämförde den med "Eva". Trodde den här skulle bli rolig. Pu gick iaf sämre än vanligt och det skyller jag på att jag gjorde det på en rörlig trapets nu när jag verkligen börjar få in kippen (samma trapets som jag iofs har mitt pu-pr på). Resten var ren pina, började känna av håll under squatsen (!) som sedan höll i sig under sista löpsträckan. Grannarna tittade konstigt på mig när jag stapplade fram. Jag hade iaf tur med vädret.

4 comments:

Jocke said...

Körde du Angie-stil eller mixat på övningarna?

Bear said...

Angie-stil. Det stod ju "partition as needed" men jag tolkade det som att man skulle köra rakt av...men då borde det väl kanske stå så på "Angie" också. Mixar gärna nästa gång, men drar inte gärna på mig en ryggsäck med vikt i ;)

Jocke said...

Det tycks vara utrett en gång för alla att mixat=Rx:d, Coach G har talat.

Löpning+20 rundor cindy+löpning utan ryggsäck är en ganska skön WOD, mindre slitigt än Cindy tycker jag.

Detsamma med ryggsäck var inte så skoj. Särskilt benen led. Även dagen efter. Gav fint skavsår i ryggslutet också.

Bear said...

Haha, då lär jag förbättra tiden en del nästa gång...eller så tar jag ryggsäcken. Lite sugen blir jag trots allt ;)