2008-12-17

Juppejuluppehåll!

Wu: Tabatarodd, 9 vändor / 896 m, och några lätta marklyft
+
Five rounds for time of:
22.5 kg dumbbell lunge, 10 alternating steps
22.5 kg dumbbell high swing, 15 reps
Tid: 7.23 min
+
Nedvarvningsrodd, 1 k
Plankan 3 x 1 min

Hade återigen ingen aning om vad jag skulle göra i gymmet. Blev inspirerad av Martins tabatarodd för ett tag sedan, så jag värmde upp med det, sen så kom jag ihåg den där hantel-wod:en. Pallade inte hålla hanteln som Jon gjorde, så jag höll den hängande istället vilket var lite taskigt mot greppet. Efter 2 varv på 2 min behövde jag vila lite mellan varven, 1.5 km slang gjorde väl sitt, men den var oväntat jobbig.
Nu är det äntligen juluppehåll men jag åker inte hemmåt förrän på fredag, så kanske blir det mer lågkvalitativ träning imorrn istället för vila.

2 comments:

Martin Altemark said...

Men va bra, då slog du ju mina 8 ronder med dina 9. :-)

Men allvarligt talat, vore kul att se vad du som är "bra" roddare kan få ut av 8 vänder? Jag var ruskigt nöjd med 831 meter, men det går säkert att göra mycket bättre

Bear said...

Jo, senast jag gjorde det "på riktigt" var när du, jag och Johan fysade inför shooto-matcherna och det var väl 2 år sen.