2009-03-19

Tryck & drag


Split Jerk 1-1-1-1-1-1-1 reps
60 - 65 - 70 - 75 - 82.5 - 85 kg (pr)

Träning med Martin och Mattias. Kändes väl ok med split jerks, men det är något skumt med mina armbågar, vilket syns tydligt på bilden. Jag kan faktiskt inte låsa ut mer än så. För många biceps curls kanske? Men när? Smyger jag upp i sömnen och curlar grejer på natten?

Halv Pull up-wod:
5 varv av:
3 Weighted Pull-ups, 20 kg
5 Strict Pull-ups
7 Kipping Pull-up
Antal set: 21
(varv 3-5: 3 set med 20 kg-pu, annars ett set på varje del)

Tid: 19:30 min

Efter att ha tejpat händerna rejält (speciellt högra var sliten efter klättringen igår) så gjorde jag PU-woden jag blev överkörd av tidigare i år. Den här gången blev det dock med viktbälte istället för hantel i fötterna. Viktade pull ups är jag lika dålig på som på HSPUs, så det gick väldigt långsamt, precis som i måndags alltså. Efter att ha gjort den igen blir jag bara ännu mer imponerad på Jockes resultat på samma pass: 5 set på 8:36 min!

3 comments:

Jon Ivmark said...

Bra jobb! Skönt att höra att fler än jag tycker att den där pullup-woden är jobbig. Tyckte jag var noga med tejpningen, men din var mer ambitiös. Lär försöka få till den nästa gång.

Kommer du förresten vara kvar i Lund till hösten? Jag kommer med största sannolikhet flytta ned till Malmö till sommaren.

David Englund said...

Fan vad lurigt, du som är ett monster när det gäller kippade pullups?
Det imponerande när Jocke körde var inte hans tid, utan att han körde dem i obrutna set.
Bra jerkat, härligt med PR!

Bear said...

Jon: Nej tyvärr, då ska jag till Uppsala på praktik, men till nästa vår är jag tillbaka en sista vända om du skulle bo kvar då. Jag brukar tipsa om den här länken när det gäller tejpning: http://rifsblog.blogspot.com/2007/05/how-to-tape-your-hands.html

David: Ja, jag vet, men kippar man ordentligt så behöver man inte så mycket armstyrka. Sen så tycker jag nog allt att tiden var något att bli impad av, han skakade ju knappt ut mellan varven.