2011-02-24

Framsteg & baksteg aka setfronts & setbacks


Tisdagsträningen

Förmiddag
50 m undervattenssimning, pb!
30 min fristilsteknik med bensparksfokus

Eftermiddag
HPC, 70 kg x 3 x 3
3 x [1 PC + 3 SJ], 50 kg
4 x C&J, 60 kg
Oppes axelprehab
– 1. DB Ext Rot 2. Powell Raise 3. Trap 3 Raise (6 kg, 3×8 reps)
Knees through elbows 2 x 20 reps

Kväll
Bära byggskräp ca 1 h

Sen så blev det en sån där dag med väldigt mycket promenad, ca 2 h. Roligt att så mycket hände under dagen. Ffa överraskade jag stort på simningen med ca 15 m pers på undervattensimningen! Sjukt nöjd, speciellt eftersom jag fick en dålig start och det kändes ändå som submax, men självklart var jag inte oberörd. Sen fick jag grym hjälp av Mattias på Fyris med bensparksteknik och kroppshållning i vattnet. Det påminner mkt om gymnastik samt att samma rörlighetsproblem jag har på land visar sig i vatten. Mer sånt! Därefter blev det lite OPT-inspirerad träning, men med lätta vikter och nerskalad volym, samt Oppes-axeljympa som jag tipsat flera som frågat om axelövningar. På kvällen blev det bära skräp från nya lokalen med hjälp av ett halvt dussin av våra medlemmar! Kanonroligt att folk vill engagera sig! :D

Under kvällen kom dock vinterkräksjukan som en hammare, väldigt plötsligt, väldigt olustigt och förmodligen resulterade det i pers i påhälsning av Ulrik. Förhoppningsvis kan jag träna ordentligt igen om några dagar. Men nog om det. Till sist vill jag tipsa om att surfa in HÄR på den störste Crossfitpionjären i Sverige Mads Jacobsens blog:

Läs igenom de 10 punkterna och ge oss feed-back! Tillsammans gör vi CrossFit Uppsala – Primal Fitness ännu bättre! :%29

No comments: