2008-08-13

Hälsotest & Greppdråparn

Åkte till Stockholm idag för att genomgå läkarundersökning och ytterligare ett konditionstest. Till min besvikelse bestod det endast av maxtest på träningscykel där trögheten i pedalerna ökade för varje minut. Resultatet blev drygt 8 min och 325-330 W i genomfört arbete. Detta betyder att jag är klar att börja utbildningen Skydd mot olyckor nere i Revinge, Skåne. Tyvärr så lade ju Rosersberg ner men det blir nog skoj ändå.

När jag kom tillbaka till Uppsala blev det en nerskalad variant av en wod för några dagar sedan. Trots rejäl nerskalning så blev det något jag vill kalla...

"GREPPDRÅPARN"
Five rounds for time of:
40 kg Hang squat clean, 9 reps
15 ft Rope climb, legless, 3 ascents
Tid: 22.17 min

Körde HS-Cleansen obrutna som straff för nerskalningen. Med 70 kg så hade det iofs tagit flera timmar. Repklättring utan ben var helt bisarrt jobbigt. Trots att jag vilade under klättringen på sista varvet (var tvungen att ta stöd med benen för att inte ramla) så tog sista 3 repklättringarna över 3 min. Jisses.

5 comments:

Jocke said...

Jag ser fram emot att testa den där "as Rx:d" ;) men är långt ifrån säker på att jag kommer i mål med repklättringen (hade ju bekymmer senast trots benhjälp).

Bear said...

Säger bara Tommy V.

David Englund said...

Är det där stället som ligger rätt nära regementet därnere? Där har jag bott i sånna fall :)

Bear said...

Då kanske du kan tipsa om bra träningsställen?

David Englund said...

Nä vi bodde där när vi hade NBC utbildning i lumpen, tränade på regementet de få pass det blev.