2011-06-13

Överflödigt med tummar?

Fat bar grip deadlift, 50 x 70 kg: 9:55 min

10 reps efter knappt 1:30. Halvvägs lite över 4 min. Kunde knappt hålla med tummarna så på de flesta reps så försökte jag bara vrida in handlederna så mkt som möjligt med ett pronerat grepp. Inte särskilt kul eller jobbigt, men nyttigt. Ordentligt seg efter helgen, så jag nöjer mig så och ser om jag kan öka takten på tis-ons. Förresten så har jag fräschat upp anatomin och det verkar som om det är trapezius nedre fäste som fått sig en kyss (som drar skuldran nedåt bakåt) och inte rhomboiderna (som drar skuldrar uppåt bakåt) så därför går tex denna övning alldeles utmärkt.

Kanske lite tidigt att bli nostalgisk över lokalbytet, men det är ju verkligen fantastiskt hur bra det blivit på vårt nya ställe, men så klart efter en hel del slit, penga- och tidsåtgång. Stort tack till alla som hjälper och stöttar oss! :D

No comments: