2009-05-05

Förvirrat

Wu: Lite snatches, swings mm med kettle bellsen och en FS trea på 50 kg
+
Front squat 3-3-3-3 reps
70 - 80 - 85 - 90 kg

Därefter lyckades jag klanta till det och för att göra en lång historia kort så tappades en vikt och stället böjdes till. Struntade i den sista trean. Jag och Martin funderade över vad vi skulle göra sedan och det blev vår Tag Team WOD (film):

Teamwod:
2 x 21-15-9 Pullups, Burpees
Tid: 5:24 min, pr
+
21 straff-pull ups

När vi gjorde den här i december (5:38 min) så gissade jag på att gränsen för hur snabbt man kan göra den här är ungefär på 2:40 / person. Vi gav vårt yttersta och nådde det nästan, men på väg dit tummades det lite med formen. Iofs så gjorde jag i förvirringen 22-16-10 av pull ups så det kanske jämnar ut sig, haha!
Just ja, straff-pull upsen var för att jag klantade mig igen. För att återigen göra en lång historia kort så behövde vi starta om efter att Martin redan gjort 21 obrutna pull ups. Han såg så lessen ut så jag lovade att ta igen dem. Martin propsade dock på att jag skulle göra dem efteråt så att det inte skulle inverka på tiden. Tack för det!

Träffade förresten min lilla brorsdotter Astrid idag. Jättefin och jätteliten! Ska ta och göra en WOD tillägnad henne, hyllning CrossFit-style! ;)

3 comments:

Martin Altemark said...

Video hopklippt på min sida. Puh!

Fit 4 50 said...

Väldigt seriöst med flera kameror. Hade ni ett helt crew på plats och egna trailers utanför? Mycket impad! Och bra jobbat på woden också!;)

Bear said...

Nejnej, bara två kameror. Det är dämonregissören Martin at work helt enkelt!