2008-07-22

Prick 7 2 k

Rodd 2000m
Tid: 7.00 min (pr)

Höll ett öga på deltiderna: 500m - 1.43 min, 1000m - 3.28 min, 1500m 5.17 min (?) 2000m - 7.00 min. Kroppsvikten för något hekto över 75 kg. Den här gången hade jag skor på mig till skillnad från senast. Kändes som om benen somnat i 5-10 min efter träningen. Bestående känslan var dock att jag var sur eftersom jag var 4-5 tiondelar från Sub 7 2 k.

Senare blev det ett till pass:
Wu: Med 20 kg stång - 3 x 10 Push jerk, 3 x 10 OHS
+
Push jerk 3-3-3-3-3-2 reps
50-55-60-65-70-75 kg (pr)
+
Nedvarvning: 3 x 10 OHS, 20 kg

Kändes rätt bra, gjorde det i joggingskor så det blev lite probs med balansen ibland. Har för mig att en singel på 75 kg är pr.

9 comments:

Jocke said...

Grattis! Nu kan du officiellt ro, till skillnad från oss andra. Du borde regga dig på concept2-siten ... jag lade upp nån tid förra året, var roligare när man var lättviktare (< 75 kg).

Martin Altemark said...

Brutalt bra! Undrar om folk fattar vilken skillnad det är att ro 7:00 jämfört med mina ynkliga 7:22! Jag suger, du regerar!

Bear said...

Amen jag väger ju inte så mycket så det är säkert skoj ändå. Tackar för peppen, undrar vad som hade hänt med lite sällskap under rodden?

Bear said...

Känns som en djungel av olika ställen att regga sig. Var det på ngt speciellt ställe du tänkte Jocke?

Jocke said...

http://www.concept2.com/sranking03/log_start.asp?

(Även om man inte orkar ranka sig är det en bra sajt att se ungefär hur snabbt man borde ro)

Bear said...

Kollade min åldersgrupp och båda viktklasserna eftersom jag ligger på gränsen. Säsongen 08-09 så ligger jag på 14:e i light weight och 55:a i heavy weight.

Henrik Hovstadius said...

2 nya PR!
Grattis!

Bear said...

Tack Henke!

Förresten Martin: INGEN som inte rott 2k på tid förstår skillnaden med 5-10 sekunder.

Måste bara tillägga att jag har bättre tid än en polare när han rodde som mest...han är dessutom ca 190 cm lång och vägde ca 90 kg. Så, slut med skrytet ;)

David Englund said...

Tung rodd! Jag borde väl oxå ge mi på det där!
PR på pushjerk, hur var det med axelkänningarna nu igen? ;)