2008-12-10

Familjesim?

2 x 250 m (bröstsim och crawl)
Dykning - 5 m, 5 ggr på 10 min

Sedan lite träning i en ribbstol medan jag funderade över hur jäkla lätt och ledigt det ser ut när expertsimmarna tränade:

3 varv av
Knees To Elbows, 10 reps
Push ups, 10 reps

Efter avslutad dykning frågade en medelålders småbarnspappa: "Var är familjesimmet någonstans?" Fortfarande lite yr och desorienterad efter dykningarna viftade jag bort mot barndelen där alla rutschkanor, skumgummigiraffer och annat skit fanns. "Jaha, är det därför du och två russin [hänvisning till de äldre simmarna] är här. Jag som trodde DEN HÄR delen var familjesimmet." Jomenvisst tänkte jag, så var det utrett, två steg senare förstod jag att han försökte dissa mig. Han får nog fila på det där. Kanske tom säga till mig när jag dyker bredvid honom och hans osnutna ungar.

2 comments:

Fit 4 50 said...

Osnutna, var ordet!! På dom bara, tiger!

johan said...

Ha ha ha, vilken sopa. Varför inte säga vad han vill direkt?