2010-12-06

Traffic jam & The NYBA

Helgpass på drift efter att ha träffat en kompis jag inte sett på 2.5 år (i kombination med obegränsad tillgång till vin). Skönt att komma iväg idag istället! Fel tid att simma men det var trevligt ändå. Lång och lugn session, ska på badvaktstest i veckan, så det är ingen idé flippa ur träningsmässigt och se till att öva teknik:

Värma upp, öva simteknik och lite olika simövningar bla: Simma bassänglängd under ytan, livräddningsbogsering 2 längder, 2 x 5 dykvändor till 4.3 m djup, 3 x 50 m fristil @ 90% direkt till att dyka 4.3 m

Sen körde jag lite midline-stability med en medicinboll men 4×1 min plankan var basen. Kändes bra med simningen även om jag snabbt blir flåsig på fristilen, men 50 m fristil i 90% direkt till dyk funkar utmärkt. Tyvärr kunde jag inte testa den kombinationen och lägga på livräddning eftersom det var så mycket folk. Förresten, en glad nyhet:

http://vimeo.com/4270509

En av MMA-världens mest färgstarka personligheter, Phil ”The NYBA” Baroni är återigen tillbaka! På nyårsdagen 2011 är blir det match i UFC 125! :D

No comments: