2011-07-06

Kettlebell-komplex, slangdragning & skuldertest

Wu: Lätt KB-övnignar i ca 10 min

+
1 kb-complex, 20 kg, 10 rounds, each within 2 min, complete:
5 clean & press, left
5 clean & press, right
10 goblet squats
5 standing rows, left
5 standing rows, right
5 push ups with right hand on kb
5 push ups with left hand on kb
+
10 rounds of
Pulling in 20 m sandfilled hose, 50 kg, and dragging it out again
Time: ca 10 min

Gjordes på gårdagens nattpass, kändes bra. Trapezius krånglar mindre, men det strålar upp mer mot nacken. Foten jag vrickade är lite öm fortfarande. Höger axel känns av igen trots att simning var ett tag sedan, bänk är kanske boven eller att vi välte en bil fram och tillbaka med hjälp av stegar förra passet. Höger höft känns bättre, men något strålar längs med skräddarmuskeln. Även inne i en dålig sömnperiod just nu, men pigg när jag väl tränar. Kommer inte på något mer just nu. ;%29

Idag så testade jag skuldran (alltså nedre del av trapezius) lite och gjorde 10 x 3 reps av strikta pull ups. Avslutade med att hålla statiskt i toppen 30 sek och handstående statiskt 60 sek. Gjorde inte ont. Får se imorrn. Har fö stretchat axel med gummiband varje dag ett tag, men jag saknar isbadet. Har bökat om i frysen och får iaf plats med 6 islådor, det får räcka.

Whoa! Pumped! Matt W plockas upp på fredag! Martin får lyckan att hänga med honom på lördag då jag jobbar ute i Sala, men jag kommer tillbaka lagom till seminariet på sön 10/7. Det börjar fyllas upp, men platser finns fortfarande, klicka HÄR för info.

No comments: