2011-08-16

Dag 12

Träffade kirurgen idag. Han var nöjd med resultatet och jag fick en klapp på axeln (bildligt) av allt stillasittande som jag vid det här laget börjar bli knäpp av. Jag hade hoppats att kunna börja använda armen lite, men tyvärr så ska jag fortsätta hålla armen så stilla som möjligt fram tills måndag så att snittet läker ihop helt.

Det grävdes ganska långt ner på armen under operationen.

Naturligtvis får jag fortsätta med de passiva rehab-övningarna jag fått. När jag väl kan börja använda armen så blir det så klart baby-steps i hur snabbt man går fram och träff med sjukgymnast 1 gång i veckan. Har jag tur så kanske vi kan fixa min högra axel när vi ändå håller på. Har passat på att fråga lite och det verkar vara en inflammation av subscapularis ev i kombination av en släng av impingement (som ofta eller alltid (?) beror på klämd supraspinatussena). Känns som om det blir värre av inaktivitet, har ju mest känt av vid inåtrotation (subscapularis) tidigare.

No comments: