2011-10-09

Böj, ryck & hopp

Fredag:

A Rehab osv, Frontböj: 70 kg, HBBS 3×100, 2×110 kg
B1 HBBS, 2 x 6 x 116 kg
B2 1h-ryck med stång: 36 (kb)-40-45-50 kg

Lördag:

A Extra lång rehab med några extraövningar: assisterad pull up (grönt band), assisterad armhävning (2 gröna band)
B Hopprep ca 10 min

Bakböjen börjar kännas vana och skavsåret i nacken läker, men det krävs längre uppvärmning för höften i framtiden. 2or kändes lätta med 2 min vila. Lägger nog på 1 min vila per rep i fortsättningen. Roligt att rycka iaf med lite gratispers, känns även förvånansvärt bra med frontböj. Pull ups och armhävningar är jag naturligtvis väldigt försiktig med. Kände mig väldigt seg och trött i kroppen under helgen, kanske pga nya övningar eller småförkylning. Hur som blir det benböj imorrn.

http://vimeo.com/30275042

Som Martin hintar på slutet så är det ju 60 kg i 1h-ryck som är målbilden ;%29

No comments: