2012-01-25

Nästa grej!

Function
Amrap 5 min, 6-point burpee pull ups: 50 reps
(about 4 inches from highest reach)

Jämfört med när jag gjorde 25 reps (1:49 min) från i somras så siktade jag på 50 reps vilket jag precis nådde efter en lite för lugn första minut. Genombrott även idag iom att jag kunde göra burpees, om än strikta, och hög reps pull ups utan problem. Det blev rejält flåsigt efter halva tiden.

Om 2 veckor är det 6 månader sedan jag opererades. Målet, förutom att bli 100% stark igen, är att kunna göra sådant som jag gjorde dagen innan jag skadade mig. Dags att börja öva på annat som 2kb-ryck och dips också. Lyfta stenen vi fick från Orminge Strongmen är väl det som kommer ta längst tid, men det gör inget iom att den ligger ute, så det är ändå inte aktuellt framåt april-maj.

No comments: