2008-05-25

Vilodagen?

Inför dagens pass (gårdagens wod) så kanske man ska satsa på något som sparar greppet. Lyssna och se på Mike G:
http://media.crossfit.com/cf-video/CrossFit_MikeGButterflyPullups.mov
EDIT: Tydligen ska det vara mer skonsamt för greppet och snabbare än kippen som OPT mfl använder sig av. Själv tycker jag att det är ganska lätt att halka av när man får upp flåset.

Three rounds for time of:
Run 800 meters
50 Pull-ups
Tid: 20.12 min

Blev förvånad över hur jobbig löpningen var, mycket på grund av att jag knappt kunde svänga på armarna efter pu. Gick nästan halva sista och det var där som pullupsen också blev riktigt jobbiga.

4 comments:

Martin Altemark said...

Det är samma kipp som speal och AFT använder sig av. OPT har jag bara sett grodkippa.

Bear said...

Jaha, var det så det var. Tyckte ändå kanske att den här såg lite annorlunda ut än åtminstone Speals kip. Hur som helst bra video för kip-inlärning.

Jocke said...

Tror den här var mer cirkulär än t.ex. speals.

OPT har väl nån variant med lite mer distinkt lockout i toppen, men inte riktigt grodkick?

Bear said...

Jo, känns som om jag inte riktigt har koll på exakt hur de kippar. Vore skoj att se vad du får för tid på den här.