2008-07-05

WU: Testade den nya pull up-standarden, dvs att toucha med bröstet i stången istället för att bara få hakan över. Jobbigt, men fullt görbart i en WOD
+
With a continuously running clock do one pull-up the first minute, two pull-ups the second minute, three pull-ups the third minute... continuing as long as you are able.
Resultat: 18 min + 11 pu, PR: 182 PU!!
+
OHS, 20 kg, 3 x 10

Gjorde några OHS för att mjuka upp axlarna. Har blivit lite seg av över 450 PU den här veckan.

Glömde bort lite träning innan OHSen. Shoulder press pyramid till dagens max och sedan ner:
50-52.5-55-57.5-60, fail-57.5-55-52.5-50 kg

8 comments:

Jocke said...

Mkt imponerande!

Bear said...

Tackar!

David Englund said...

Du är verkligen ordentligt vass i pullupsen, jag testade den idag blev 15 min för min del!

Bear said...

Tackar igen, men jag vill poängtera att jag ännu inte gått över till crossfits nya PU-standard. Kan väl säga att jag är rätt nöjd ändå ;)

Bear said...

Förresten kanske mest nöjd med att jag inte brött förrän jag var uppe i 18 PUs.

Bear said...

eller "bröt" som det också heter

Martin Altemark said...

Björns pullups är grymma. Hemskt att försöka hänga med. Tycker vi ska ta bort pullups ur vår träningspalett och bara inkludera marklyft, HSPUs och pistoler istället.

Bear said...

Haha, så dålig är jag väl inte på marklyft. 1 RM på 162.5 kg och 3 RM på 150 kg är väl inte så illa pinkat. Men om vi byter den mot ryck så är du spot on ;)