2009-06-15

"Nasty Girls"

3 rounds for time of:
50 Squats
7 Muscle-ups
60 kg Hang power cleans, 10 reps
Tid: 8:54 min, pr

För första gången ger jag mig på den här. Fick bra draghjälp av Martin eftersom jag började 30 sek efter för att vi inte skulle krocka på Muscle upsen. Där bröt jag mycket klokt (obrutet/3-2-2/2-2-2-1) och behövde därför inte slösa energi på misslyckade försök. HPC blev obrutna rakt igenom även om det satt långt inne på sista varvet. Squatsen var mest nasty. Mellantider: 2:15, 5:15 min. Allt som allt ytterligare en rolig WOD!

5 comments:

Unknown said...

Hörde på radion om en svensk idé för träning under rymdfärder som bygger på jojo principen -dra emot sig och hålla emot på tillbakavägen- Då slipper man skivstången på näsan om man missar....
Tänkte jag, apropå träning, på hemväg från Nyköping

Bear said...

Haha, du menar eftersom jag lyckades slå ut en tand i höstas? Tack för tipset mamma! :)

trigglas said...

Nasty girls har jag inte en chans på. Va inte många veckor sen jag kasta upp mina första MU.

Grymt starkt jobbat!

Bear said...

Kan du göra en MU så kan du så klart göra den här med! Men jag förstår vad du menar ;)

trigglas said...

Ge mig tid så hehe! Måste ha in bättre teknik + styrka på MU så jag kan göra multipla.

Så fort nacken är bra ska jag mata upp några hemskingar! :)

Riktigt jävla bra tid där 8:45.