2009-03-04

"Barbara"

Five rounds, each for time of:
20 Pull-ups, 30 Push-ups, 40 Sit-ups, 50 Squats
Rest precisely three minutes between each round.

1 3:02
2 3:24
3 4:54
4 5:54
5 5:50
Totaltid: 23:04 (pr)

Återigen dags och jag drog på mig knäskydd för att skona knäna från de hetsiga air squatsen. Resultatet blev exakt en minut bättre än förra gången, trodde det var mer än så, men tji fick jag. Armhävningarna jobbigast, de sista tre varven bröt jag hejdlöst många gånger, men sit-upsen var fortfarande det som gav mest illamående. Taktikbröt för att undvika spyan, men tog fram en papperskorg just in case.

5 comments:

Martin Altemark said...

Bra jobbat Björnen!

Bear said...

Tackar, tog en halvtimme att komma igång efter det där och sen blev jag sugen på mer. Jag börjar komma igång med de däringa metconsen!

rackempackem said...

Bra prestation minst sagt!

Fit 4 50 said...

Jag ber om ursäkt för min minst sagt dåliga närvaro senaste tiden! Jag ska skärpa mig! Jag har haft en dålig period med sjukdom och skador och så håller vi på och ska flytta. Dåliga ursäkter. Jag behöver ju inte vara frisk för att kommentera andras bloggar. Det ska bli bättring!!

Appropå det så försökte jag mig på Barbara. En runda på 5:30!! Sedan orkade jag inte mer. Nu har jag legat hemma i 40 graders feber hela dagen! Hmm..

Björn: Alltså..mycket stiligt! Det verkar vara en mördare och du hanterade henne som en uppblåsbar docka!!? Big ups!

Bear said...

Haha, det är lugnt, tack för upsen!