2011-11-27

Triple trouble

Wu: Rehab, ass-pshu, bu-press, svingar, kasta tennisboll

+
Function från 26/11

3 rounds for time:
Row 500 m – 1:44, 1:49, 1:52 min
20 Russian KBS – 32 kg, ub
10 4 point-burpees – lugn och fin, ingen push up, ub
Tid: 10:39 min
+
Greppträning: ”Spåkulan” utan extravikt, 4 x 10-15 sek (vä/hö), Hand över hand i rep, ner till parallellt med fötter i backen 3 x 1 min

Premiärpass för mig med våra nya roddmaskiner, tjohoo! Höga svingar är inte ok ännu, så jag ökade på lite vikt istället. Svingade mest med ryggen, seg i benen, så nog lika bra att det inte blev 36an jag först tänkt. Inga armhävningar, pressarna förra passet tog lite, så jag nöjde mig med assisterade i uppvärmningen.

http://vimeo.com/32741930

10-15 sek av och på rodd blir det inga supertider av, men jag blev ju trött hur som, så roddtiderna hade väl rasat mer om jag bytt övning snabbare. Skulle nog kört med lite högre damper än 7an så här i efterskott.

No comments: