2008-06-12

Vad väger 1 kg?

Jag försökte ta reda på hur mycket jag väger på en eftermiddag innan maten. Försökte ta reda på hur många procent vågen visade fel. Det visade sig inte vara det lättaste. Jag kom fram till följande:
20 kg = 21.2 kg
15 kg = 14.8 kg
10 kg = 9.5 kg
Björn = 75.4 kg
Så, hur mycket väger jag?

CFWU
DL 3-3-3-3
80-100-120-130 kg
+
Deadlift 3-3-3-3-3 reps
135-140-140-145-145 kg

Kändes stabilt. Körde med båda handflatorna mot mig upp till 135 kg, sedan blev det varannan som växlade innan jag gick upp i vikt. Under CFWU övade jag på den cirkulära kippen, som fortfarande är svårt att få till at will.

4 comments:

Henrik Hovstadius said...

Flera vikter hade ju varit intressant men om man utgår från de vikterna så visar ju vågen i snitt 4% för lite.
Då skulle du väga ca 78 kg.

Bear said...

Jag får det till att totalt sett visar vågen ca 1% för mycket. Jag brukar räkna med att den där vågen visar ca 0.5 kg för lite. Nåja, inte så viktigt egentligen, men ganska lustigt.

Bear said...

Det kan ju också vara så att vikterna inte är exakt 20, 15 och 10 kg tunga.

Martin Altemark said...

Vikterna stämmer säkert inte exakt. Den där vågen är inget att lita på alls, MEN jag vägde 75 exakt imorse efter frukost, och hemma väger jag runt 74,5 med en våg jag tror mer på. Summa summarum:

1) den där vågen verkar visa lite hursom. Prova att ställ dig på den några gånger på olika ställen i rummet - den kommer att variera
2) Du har gått ner i vikt din jävla tunnis :-)