2009-01-29

Brutalbänken

Wu: Rodd, 1k
+

Five rounds for time of:

30 Glute-ham sit-ups
25 Back extensions
Tid: 12.30 min

Som ni ser är det lite problem att göra en riktigt GHD-sit up i en brutalbänk. Jag körde varianten här åt höger, men det är ju bättre med den jag gör på den nedre bilden. Tyvärr glider man ut om man ska göra många reps och till slut hänger man i knävecken, vilket slutar i en mer isolerad brutalbänks-sit up.

Hade mina farhågor innan jag körde igång och trodde fasen jag skulle avlida efter andra varvet. Eftersom ländryggen började krampa under tredje varvet, så glömde jag bort hur ont det gjorde i magen. Good stuff! Får väl se om jag pallar med något imorrn, kanske thrusters, kanske inte.

EDIT: Väldigt matt i magtrakten, men inte så farligt som för vissa andra tack och lov. En lustig effekt av detta pass är träningsvärk på halsens framsida (eller sternocleidomastoideus för att vara exakt). Det krävdes tydligen en del att få upp skallen också.

5 comments:

mrjling said...

Mycket bra jobbat. Hoppas magen mår bra!

David Englund said...

Det där måste ha varit småpotatis, jag hörde talas om någon galning som brände av 50 ghd i rad när han körde Michael vid ett tillfälle.
På tal om halsträning så får sig alltdi m.platysma och SCM en känga när jag kör vanliga situps.

Bear said...

Om du syftar på mig så har jag nog bara gjort 50 raka vid ett tillfälle och det var för att Martin utmanade mig.

David Englund said...

Jepp, det var dig jag syftadfe på ;) Var det inte så att Martin stod o skakade på huvudet när du gjorde det?

Bear said...

Hehe, nästan rätt: http://crossfitbear.blogspot.com/2008/04/gwen-rullbandstest-ghd-madness.html