2009-01-21

Hang Power Clean

WU: Rodd 1 k
+
Hang power clean 1-1-1-1-1-1-1 reps

40 - 50 - 60 - 65 - 70 - 75 (pr) - 80 kg (pr)
HPC, 60 kg, max reps: 18
+
15 kg viktskiva med raka armar mot golvet till ovanför huvudet, 20 reps
Tabata pushups: 8 x 8 = 64 reps

Så, då har jag persat för första gången i år, men det var ju ett tag sen jag gjorde HPC-ettor. Sen så hoppade jag också på Max reps-tåget och spöade mina 10-15 kg lättare antagonister (David och Jonas). Försökte filma men kameran dog, det fick bli bilder istället. Den sista träning var lite på skoj i väntan på lunchen, sånt kommer jag nog behöva lägga ner om jag ska komma igång med riktig Crossfit-träning. Efteråt gjorde vi två losstagningsinsatser som som kändes onödigt jobbiga pga träningsivern.

Nu ska jag iväg och simma lugnt med mina korridorare Kalle och Elin på Högevallsbadet. EDIT: 32 längder på 20 min, målet får bli 40 längder, dvs 1 k på 20 min.

5 comments:

Fit 4 50 said...

Flådigt gym med tjusiga damer i bakgrunden! Måste vara distraherande. Kan nog lägga på 20% på dina resultat pga distraktionen;) Bra jobbat!!

David Englund said...

Fina Björntakter inleder med PR, samt 18 reps i rad på något maxreps-tåg som jag tydligen har dragit igång.
Hur kom det sig att du hoppade över dagens wod då? ;)

Bear said...

Haha, jag tycker det är distraherande om det är folk över huvudtaget i gym. Det ska vara tomt och så ska jag få välja musik!

Gjorde den där LPU/HSPU-woden senast i augusti på 25 min. Inget för mig just nu ;)

Martin Altemark said...

Sjukt bra jobbat!

Bear said...

Har inte riktigt koll på vad som är bra när det gäller "Power-varianter", men tackåbock!