2009-01-10

Sjuk. och summering av 2008

Sjuk för första gången i år, alldeles för tidigt. Förhoppningsvis går det över fort eftersom på måndag är det belastningsövning. Det beskrivs som det jobbigaste som många någonsin gjort. Det blir väl inte samma dödsångest som när man försökte döda oss i bassängen i höst men jobbigt kommer det att bli. Om jag inte tillfrisknar är det inte så smart att ge sig på det här.

För övrigt har jag kommit igång med masserandet, det dröjer innan jag kan tjäna några stålar på det projektet, men det är skoj att lägga till i kunskapssäcken.
Glömde förresten tillägga hur mycket träning jag fick ihop under förra året. Resultatet blev 246 träningsdagar under 2008 det vill säga ett 2-1 förhållande till skillnad från Crossfits rekommenderade 3-1.
Årets avslutning hade de sämsta två månaderna träningsmässigt med endast 31 träningsdagar (14+17), vilket är dels influensans och dels julens fel. De "bästa" var januari (26) och oktober (25) men det är ju egentligen för mycket med ett 5-1 i snitt. Hade jag inte klappat ihop mot slutet hade jag kommit upp i närmare 260 träningsdagar, men vad gör det jag slog ju Martin med två dagar ändå ;)

3 comments:

Martin Altemark said...

Grattis! Du har vunnit en massage åt mig!

David Englund said...

Trist att du e sjuk igen, hioppas att det går över fort! Har man tränat 264 dagar på ett år har man ju iaf råd att vara sjuk.
Skulle köpt kiropraktorbänk iställe för tarsus, de där tarsusbänkar väger ju bly(om du hade tänkt att kånka runt på dem) Samt höjden är rätt jobbig att justera.

Bear said...

Martin: Visst, du skulle ju fått en i julas, men då kom ju sjukdom i vägen.

David: Nu var det iofs 246 dagar, men jag förstår vad du menar. Och ja, det väger bly, men det var ju en kostnadsfråga också. Känns precis som att bära slangkorgar, typ samma vikt, så jag får väl se det som gratisträning.

Fö så mår jag sämre idag, behövde knapra alvedon för att kunna somna och kallsvettades mest hela natten. Belastningsövningen är bara att glömma, kanske kan jag göra den vid ett annat tillfälle.