2008-11-03

Äntligen måndag!

WU: 500 m rodd i lugn takt: 1.43 min och några lättare thrusters.
+
Thruster 1-1-1-1-1-1-1 reps
50 - 55 - 60 -65 (pr) -70 (pr) - 75 (pr) - 80 (pr)
+
With a continuously running clock do one pull-up the first minute, two pull-ups the second minute, three pull-ups the third minute... continuing as long as you are able.
Resultat: 16 min + 11 pu (147 reps)

Har aldrig gjort tyngre thrusters än 60 kg förr så det blev en del pr idag också, hehe. I början tryckte ifrån med armarna på tok för tidigt, så 65 kg kändes nästan lika jobbig som 75-80 kg. Här har jag mer att hämta.

Gjorde nästa wod på en gång. Detta var inget pr men känns nästan som det ändå med tanke på att stången är betydligt halare och inte lika tjock som den hemma i Uppsala. Dessutom tvingas jag ta ett smalare grepp, men det positiva är att jag samtidigt tvingas koncentrera mig på en så bra kip som möjligt. Helnöjd med dagens träning.

3 comments:

Martin Altemark said...

vafan, super ni inte där nere i skåne? Man ska väl inte persa på en måndag?

Bear said...

Hahaha, jag var faktiskt bakis i lördags, så det så! :)

Och förresten, man känner sig inte så kaxig när man ser det här monstrets resultat:

Bwt: 137

As rx'd + 20lb vest

23 rounds +18 pull-ups

294 total
Comment #482 - Posted by: Speal at November 3, 2008 7:51 AM

Fit 4 50 said...

Fan, du är grym Björn! 80kg!! Det gör ont i hela kroppen bara jag tänker på det. Oooo...jag måste köra PU's on the minute! Mina 14 min var från en tid då det fortfarande fanns myskoxar på de stora slätterna i centrala nord Amerika...?