2008-11-14

Sökteknik & ironifredag i gymmet!

Hade en väldigt givande förmiddag med väldigt rolig sökteknik inför riktigt rökdykande. Fick massor av beröm och hittade båda dockorna i "totalt mörker" (pappskiva innanför masken). Första riktiga sökövningen. Sen blir det med discorök och sedan med riktigt brandrök. Skoj!
Det var rätt jobbigt, kändes ok, men jag vågade fortfarande inte ägna mig åt min kära crossfit-träning efteråt. Det fick bli ett totalt ironiskt pass som trots allt ledde till några pr. Det blev lite klassisk chesticles-träning eftersom två av mina kursar på skämt (?) tänkt ägna ett helt pass åt bänkpress. En del pull ups, L-pull ups, strikta pull ups, dips och nedanstående blev det också:

42 kg i totalt dysfunktionell bicepscurl (pr)
95 kg i bänkpress (pr)
Med 30 kg på stången:
Shoulder press, 3 x 10
3 x 10 i roddövning
Några hang power snatch, snatch balance mm mm

Min kursare Simon (som jag samåker med) visade sedan varför det är viktigt med bänkpass:

3 comments:

Malin och Jonas said...

Hej Björn! Coolt med rökdykning och coolt att du var så briljant! :) Jovisst serru, här uppe i Sthlm har vi lunginflammation (eller iaf jag) och jag gör mitt bästa för att tillfriskna helt innan flytten. Tråkigt att du haft flunsan, hoppas du är helt återställd nu. Blir det någon filmfestival för dig i år?
Jag tänkte förresten på din löksoppa häromdagen, den var mighty den.. :)

Ha det bra,
hälsar
Malin

David Englund said...

50 kg som årsmål då? ;)

Bear said...

Malin: Aaah, löksoppan, tack för tipset undrade just vad nästa storkok skulle bestå av.

David: Ja du, det är ju märkligt hur många som beachgymmar på en brandmannautbildning. Jag tror jag skippar det.