2009-05-18

Lömskt pass & sparring


Four rounds for time of:

100 ft Walking lunge, carrying 30 pound dumbbells
25 inch Bänk Jump, 30 reps
30 pound Weighted pull-ups, 20 reps
Tid: 25:54 min

Sammanfattning: Ett lömskt pass där jag underskattade walking lunge och överskattade pull upsen. Två bänkar visade sig vara 25 inches och inte 24, vet inte hur mycket det inverkade.

Jag blev så pass stum i benen efter hantel-traskandet att jag tyckte det ibland var lättare att hoppa upp i nåt slags frivändningsskutt och ibland att hoppa ner jämfota. Gjorde en vurpa på tredje varvet som jag tyvärr inte fick med på film. Skrapade upp benet lite och på samma varv insåg jag att jag kunde dra på lite med pull upsen. Det första och sista varvet diffade inte mycket, jag tror det beror på att pull upsen gick snabbare och bänkhoppen långsammare allt eftersom. Fö tyckte jag det här passet påminde väldigt mycket om "Danny" härom veckan.

Ruskigt trött efteråt så jag pallade inte med HSPU-övningen jag tänkte lägga till. Lovar att ta igen!

Kväll:
Boxning, 1h
+
Tabata - "V-push ups", 58 reps

Pallrade mig iväg till boxningen eftersom det var enda möjligheten den här veckan. Äntligen sparrades vi lite, lättlättlätt sparring men det var precis vad jag behövde. Kom ihåg mitt löfte tidigare så jag gjorde lite axel-tabata.

Första varvet av dagens WOD:

WOD 2009-05-17, round 1 from Björn Uddenfeldt on Vimeo.

Sista varvet av dagens WOD:

WOD 2009-05-17, round 4 from Björn Uddenfeldt on Vimeo.


4 comments:

David Englund said...

Frivändningshopp? Är det dem där du landar i en knäböjsposition? De är ju bra hopp, energisparande, slipper ju hoppa lika högt med kroppen!
Läskigt med de där bänkarna, ser lite instabilt ut?
Bra jobb, du höll dig iaf under 26 min!

Bear said...

Jo, jag ska nog fortsätta med det i dessa pass, men nu blev det extra tydligt att det kanske var en bra idé efter hanteltraskandet. Och visst är det lite instabilt, men det ger mig också en ursäkt att bryta mitt i för att rätta till dem ;)

AK said...

Walking lunges är rena mordet. Starkt gjort.

Bear said...

Tack! Nu vet jag exakt hur jobbigt, har nog aldrig gjort så här många i ett pass.