2009-05-15

Nerskalat & rörigt

Lunch:

"Mary-variant"
Complete as many rounds in 20 minutes as you can of:
5 Supported Handstand Push-ups
10 Supported One legged squats
15 Pull-ups
Resultat: 9 varv + 5/10 reps

Ja, det var väl dags att ge sig på "Mary", om än en nerskalad variant. Både HSPU och Pistoler har jag svårt med, så det blev varianter på dessa (se bilder). Passade på att fila lite på kippen med överdrivna rörelser, värsta skorpion-svansen på de flesta (se bild). Stor respekt till er som gör den här som föreskrivet!

Eftermiddag:

Max reps Brutalbänks sit-ups: 30 reps (+5)
Några Turkish Get-ups med 21 och 16 kg
Bänkpress, 3 x 90 kg
Max reps Back Extensions: 65 reps

Efter föreläsningarna blev det lite mer träning men väldigt rörigt. Började med Brutalbänks Sit-ups. 30 reps är faktiskt ett avklarat mål som sattes upp när jag gjorde några tester. Hängde kvar och gjorde några extra, men det är knappast något som räknas till totalen. TGU var evigheter sedan och de var TUNGA. Visst att magen nyss fått sig en smäll, men det var tungt för axlarna med, ajajaj, inte bra. Över till nästa bänk. En trea med 90 kg åkte upp till min förvåning. Avslutade återigen med Brutalbänken men vände på mig och maxade B-extensions. Började bli tungt efter 30, men sen bara flöt det på, kan nog göra några fler.

EDIT 2009-05-28: Tänkte bara lägga till att dagen innan den här så hade vi insatsövningar hela dagen vilket slet rätt hårt. Påminnelse för mig själv när jag kollar vilan, dvs gårdagen räknas inte.

2 comments:

Martin Altemark said...

Vilken jävla dag. Hajjade inte att du gjort allt typ samtidigt. Mad repect duuuude.

Bear said...

Haha, tack, fö tyckte jag det var jävligt roligt när du sa "den där Mary" utan att tänka på det ;)

Får se vad den här dagen ger, det lutar åt tabatas på rummet.