2009-05-02

Cykeltur

Lund - Kävlinge - Lund: 76 min (29,7 km)

Jag behövde verkligen komma igång efter Valborg fyllt av öl och skräpmat. Det goda vädret har hållt i sig så det blev en cykeltur. Det tog cirka 30 min till Kävlinge där jag lallade runt i en kvart för att sedan cykla hem.

Väl hemma blev det 50 pull ups i olika former (strikta, CTB, kippade). Upptäckte ett nytt tillskott till Rockygymmet, ett plank, så mot det blev det en HSPU-femma. Det kändes lika segt som vanligt, så jag testade lite olika avlastningsvarianter. Lika bra att ta tag i det där nu när "alla" börjar stajla med full ROM-HSPU.

Skulle gärna bjudit på en bild av Skånes blommande rapsfält, men jag glömde kameran. Istället blir det en "arty" bild från årets första pick-nick i stadsparken.

7 comments:

Anonymous said...

Låter härligt =)

askan said...

Av hela vackra Skåne väljer du att cykla till... Kävlinge. Det är fan humor :)

David Englund said...

Dina HSPU är fan ett mysterium,med tanke på att du t.o.m. kör tunga uneven shoulderpresses! ;)

Bear said...

askan: Ja, fan vad jag blev besviken! :)

David: Alltså, visst är det skumt, men allt från dig är ju en bitchslap. Du pressar ju trots allt kroppsvikt och har väl över 20 reps i HSPU? Nåja, man kan ju kanske banta ner sig som Martin ;)

David Englund said...

Jo, fast det finns liksom ingen förklaring till dina, för du är ju stark i pressarna och väger ju inte så mycket heller. T.ex. min kassa marklyftstyrka har jag ju iaf en föklaring till.

Jepp, 24 st gjort som mest, ska testa 30 st nästa gång, ska bara göra en Martin först ;)

Bear said...

David: Hmm, stark och stark, det är jag väl inte om man kollar på hur stor del av kroppsvikten man slänger runt i en hyffsat isolerad övning.

Jag har väl en förklaring / teori till mina "probelem". Det verkar som om jag är rätt bra på att kompensera svaga punkter med andra delar av kroppen. Tex: Kippade pull ups: inga problem, strikta: problem. Push press: inga problem, shoulder press: problem.

Hade du en förklaring till dina marklyft? Förresten så tar du ju bw x 2 så jag skulle iaf inte kalla dem för kassa.

David Englund said...

Hmm, kan nog stämma iaf angående pullupsen, pressen är du stark i och pushpressen är du riktigt stark i.
Mina svaga marklyft är dels p.g.a. av mina vinklar(lång överkropp, korta ben) men framför allt att jag är svag i ländryggsmuskulaturen, klarar helt enklet inte att låsa musklerna vid vikter som lår och säte egentligen klarar att dra upp.
2xBW handlar mer om att jag är lätt än att jag är stark :) Däremot i backsquaten skulle det vara intressant att ta 2 xbw!