2008-03-13

Vilodag

Dags att behärska mig lite. Efter senaste förkylningen har jag tränat 6 dagar i sträck, och då är det bara söndagens pass som varit lätt. Dagens "Michael" imorrn eller möjligtvis "Filthy Fifty".

Roade mig med att kolla var jag ligger någonstans på "Athletic Skill Standards":

http://crossfitatlanta.typepad.com/CrossFit_Athletic_Skill_Stand.pdf

Jag borde ligga på Level II, men det är flera grejer som jag aldrig testat på checklistan. Bland annat 45 raka thrusters med runt 40 kg, L-sit i 30 sek och Row 2k under 7:30 låter riktigt jobbigt men absolut genomförbart. Det kommer dock ta lååång tid innan jag kan levla till III, då ska man bla kunna ta kroppsvikt i OH-squat, 10 raka HSPUs och 30 raka ring-dips...tre av mina svagaste tekniker.

2 comments:

Anonymous said...

Det där var riktigt kul att titta på.
Kul att man är avancerad på vissa delar.

Bear said...

Jo, men det är bara deadlift och military press som jag gjort på III. Någon annan kan jag nog klara av, tex "Chelsea".