2008-09-23

Brandmannatest & "Isabel"

Rullbandstest med extravikt:
6 min på rullband med 14% lutning
Hastighet: 5.6 km/h Extravikt: Hjälm, vadderad overall med "ryggsäck" med tubar. Totalt: 24 kg

Testade den här hastigheten för snart ett halvår sedan, då var det tungt eftersom jag hade all vikt i en ryggsäck (hade missuppfattat lite). Det var inga problem att klara av men jobbigt för vaderna och så var det allmänt varmt eftersom man skulle ha ett underställ på sig.

Innan jag cyklade hem testade jag en lätt variant av gårdagens wod. Några reps var inte snygga, men jag börjar få kontinuitet i tekniken. Det tar sig. Nästa gång 40 kg.

"Isabel"
Snatch 30 kg, 30 reps
Tid: 6.40 min
+
Revinge-Lund: 38 min

EDIT 2008-09-25: Hörde att man precis som med "Grace" kunde köra "power-varianten" så då kan jag nog höja vikten till 50 kg på nästa "Isabel".

No comments: