2009-04-29

Sågning sökes!

Wu: Lite rodd, Lite med 20 kg-stång: SP, OHS, Ryck
+
Shoulder Press 1-1-1-1-1-1-1 reps
50 - 55 - 60 - 62,5 - 63,75 (1,25 för mkt på vänster sida), 65, fail - 62,5, fail
+
SP 50 kg x 5 och några ryck med 30, 35 och 40 kg

Snabb lunchträning. Hjärnsläpp efter 62,5 och höjde bara på vänster sida. Gick inte alls efter det, men nöjd ändå, man blev ju rätt sliten i axlarna efter igår. Vill gärna få lite feed-back på mina ryck så jag filmade idag:


Ryck, 40 kg from Björn Uddenfeldt on Vimeo.

Jag ser ju flera fel som jag misstänkte sedan innan, det blir väldigt tydligt med film. Ryckmästarna inbjuds att såga, det behövs!

4 comments:

Martin Altemark said...

Är ingen expert men mina 2 cents kommer här:

Ser ju riktigt bra ut! Trevligt första drag, bra ställe att inleda drag två, kanske något lite öppnad höft, och sen lite oflexibilitet i bottenläget (du kommer väldigt mycket fram med överkroppen).

Har sett dig förut och det här såg MYCKET bättre ut!

Bear said...

Tack för feed-backen! Nu blir det ingen träning på två dagar, this is valborg!

David Englund said...

Jag är inte heller någon expert, men jag tror du kan hiva vikten lite mer rakt upp, istället för båkat. Det är därför den åker bak och du bromsar med armar/axlar. Alltså led ambågar ut mot sidorna uppåt sedan in under stången o pressa dig ned. Men än en gång jag är då ingen expert.

Bear said...

Tack till dig med! Jag tror jag gör så för att kompensera mina oviga höfter. Ska försöka tänka på det.