2009-04-24

"Danny" fast bättre!

Complete as many rounds in 20 minutes as you can of:
25 inch Bänk Jump, 30 reps
52,5 kg Push Press, 30 reps
30 Pull-ups
Resultat: 2 varv + 30 hopp

Ajaj, inte riktigt nöjd, siktade på tre varv men det kändes stört omöjligt. Kanske ska man skylla på sjätte träningsdagen i rad, kanske på att jag hade rökdykt alldeles innan och druckit alldeles för lite vatten. Jäjäjä.

Första varvet tog hela 8 min och vid 17 min var jag klar med andra. I alla fall helnöjd med utförandet, jag har en tendens att fuska med PP, men inte den här gången. Istället för en låda använde jag två bänkar och det blev exakt 24 inches / 61 cm. Pull ups försökte jag använda till vila men det gick så där. På videon nedan ser ni andra halvan då jag håller på med andra varvet och börjar på tredje:


"Danny" from Björn Uddenfeldt on Vimeo.

EDIT: Haha, gjorde ju för många push pressar, det skulle varit 20 reps. Nu blev jag nöjd igen! Förresten, på sista bänkhoppen bjuppar jag på sån där fysisk komik som The Load gjorde härom dagen...även om hans var roligare ;)
EDIT 2009-05-28: Det visade sig dessutom att bänkarna var 25 inches. Det här passet blir bara jobbigare och jobbigare ;)

7 comments:

David Englund said...

Då blev det ju lite kul läsning igen ju :)
Bra jobb, jag har fortfarande mardrömmar sedan de där pushpressarna på 52,5kg och roddwoden. 30 i rad måste ha tagit på krafterna?

Bear said...

Haha, i rad? Nejnej, jag bröt som följande: Varv 1 - 10-8-6-6, Varv 2 - 8-8-8-6. Har inte orkat posta hur jag bryter på sistone. Du råkar inte vet hur man får in videos från Vimeo eller Youtube på bloggen?

David Englund said...

Det förstod jag, men i rad utan någon dragövning eller något annat lattjo emellan menade jag, sjukt starkt!
Vimeo vet jag inte, på youtube är det bara att klippa ut texten som står under"bädda in" i blogginlägget så hamnar det på plats!

Bear said...

Tack för tipset, samma sak på Vimeo!

Martin Altemark said...

Bra jobbat Björnen! Snygga pushpressar. Mycket stilrent.

Fit 4 50 said...

Uhhhrrggg...vad det där ser tungt ut. Jag tyckte det var näst intill olidligt att köra 20 PP med 42 kg!! Mad respect, B-Dog;)

Bear said...

Jo, det var inte att leka med. Kändes nästan som en sån där tung CrossFit Football-wod (som Quarter Gone Bad).