2009-04-01

Morgontur & brutalbänk

Lund-Revinge: 41 min (22 km)

Första gången i år som jag cyklar ut. 5 grader varmt/kallt, men det var inga problem. Efter en aktiv förmiddag så blev det lunchträning:

Five rounds for time of:
30 Glute-ham sit-ups
25 Back extensions
Tid: 14:02 min

Den här gjorde jag i slutet av januari och då gick det en och en halv minut snabbare. Kanske berodde det på "ordentligare" utförande, det är ju svårt att göra korrekta GHD-sit ups på brutalbänken (som jag svamlade om senast). Jag var iofs bra jävla trött i benen efter morgonturen så det kan ju också ha inverkat. Trist pass, men å andra sidan så krävs inte så mkt tankeverksamhet så det är ju bara att gå in i gymmet och köra.

På eftermiddagen började värken sätta in, så då blev den skönaste lösningen att stuva in cykeln i bilen för att sedan dra igång årets första grill med Simon, Markus och Gustav. Härligt!

No comments: