2009-04-28

Sumogymnast

Five rounds for time of:
95 pound Sumo-deadlift high-pull, 21 reps
21 Ring dips
Tid: 19:57 min

Hade ingen tid med uppvärmning så de första varvets obrutna SDLHP fick stå för det. Taktikbröt dessa 11-10 i fortsättningen. Av Ring dips blev det mest treor. Eventuellt lyckades jag bränna mig på första varvet (klar ca 2:20) men jag brukar ju klappa ihop på den övningen. Har fortfarande svårt att kippa upp dessa av någon anledning. Målet var runt 20 min så jag får väl vara nöjd. Nu grillning och öl.

3 comments:

Fit 4 50 said...

Mmmm...grillning och öl! Sweet! Ser ut som ett iktigt monster till WOD, det här. Blir nog att styra skutan runt den grynnan. Vill inte köra fast, liksom.

David Englund said...

Starka SDHP, fast har man iof annat o vänta sig av en roddfantom? ;)

Bear said...

Danne: Kör vanliga dips om du nu är så skraj, det är där man fastnar :)

David: Tackar, kände faktiskt att jag kunde ha kört obrutna nåt varv till men det hade nog straffat sig mot slutet. Helnöjd med tanke på Martins tid runt 16 min. Han är ju, precis som du, mkt bättre på RD och ungefär lika bra på SDLHP.