2010-11-08

2009-07-12 - 2009-08-02

Bear den 2 augusti, 2009

”Back Nicole”

Complete as many rounds in 20 minutes as you can of:
Run 400 meters
Max rep Pull-ups

Resultat: 7 varv, 96 PUs

400 m backe på Norrlandet

Sprang upp och ner från båthuset nästan upp till cykelvägen. Löpningen på första varvet tog 1:35 min och så 30 pull ups i trapetsen. På väg ner från backen under andra varvet kändes det helt ok men pang tjong och pannbenet vittrade sönder under nästa pull up-rond: 10 reps.

Sedan blev det någon slags pejsning och jag lovade mig att åtminstone klara 10 reps (tre över: 11, 12 och 13 reps). Håll under femte varvet underlättade inte. Nåja, det var ju därför jag valde en AMRAP idag, pannbens- och mjölksyretest. Resultatet är väl knappt godkänt. Nu gäller det att fortsätta att träna konsekvent så man kommer in i matchen.

Försökte mig på några pressar med kanonkulan efteråt men återhämtningen tillät det inte.

Bear den 1 augusti, 2009

5 varv avtaitra

Air-squats, 20 reps

Pull ups, 9 reps

Burpees, 5 reps

HSPUs, 3 reps

Tid: 9:30 min

Trodde först jag hade haft runt 6-7 min senaste gången och blev rätt bekymrad. Hade jag kört igång för tidigt? Så stor skillnad från förra kan ju inte vara bra…

Det visade sig dock att den tiden hade ju sommarens kroppsviktsmonster CrossFit Dave gjort (den gången med CTB-PU, hosthost). Nej, ca 11 min hade jag senast, då som en morronjympa innan bilsemestern. Nu blev jag väldigt mycket tröttare men inte så trött att jag tycker jag ska behöva vara nojig för att sjukdomen kommer tillbaka. Peppar, peppar…

Bear den 30 juli, 2009

Cykling 9 km x 2, typ 15 + 20 mincykelpump biltema 199 spänn

Första test sedan turboviruset som däckade mig totalt i tisdags. Blev ordentligt utmattad av det här trots lugn cykling på nypumpade däck. Köpte en billig rackare, 199 spänn, på Biltema som funkar alldeles utmärkt.

Tyvärr gick hastighetsmojängen sönder under flytten. Försökte fixa den men det blev bara värre (deja vu). Gillar inte när cyklarna börjar bli så komplicerade att man behöver ta på sig silkesvantarna för att reparera något. Lite som med datorer, men precis som med datorer så är det väldigt roligt när de funkar som de ska.

Nu blir det liknande submaximala tester de kommande dagarna tills jag helt säkert är virusfri…hoppas datorn är det också.

Bear den 27 juli, 2009

Cindy
Complete as many rounds in 20 minutes as you can of:
5 Pull-ups
10 Push-ups
15 Squats

Resultat: 18 varv + 5/10/13

Ett varv plus växel sämre än senast, men det finns ju förmildrande omständigheter (aka bortförklaringar). Trapets-pull ups är inte jobbigare men tar längre tid. Armhävningar är fortfarande en akilleshäl, bröt kraftigt efter 5 varv (på ca 4 min). Jobbar på att få in air squat-djupet i ryggmärgen, vilket jag gärna gör eftersom det är ett sätt att smita undan den värsta mjölksyraplågan.

CIMG2107

Bear den 26 juli, 2009

10 varv av

5 L-Pull ups

10 KB-Front squats (bottoms up)

Tid: 14 min

Var nära att passa på träning idag, men jag kom på bättre tankar. Det blev något som sparade handen.

Bear den 25 juli, 2009

100 snatches, 24 kg KB

Tid: 6 min

Första på ett tag. Det märkte händerna.

CIMG2077

Bear den 21 juli, 2009

Är ute på roadtrip med Emma i södra Sverige. Lite för mycket åka bil och lite för lite träning. Bloggabstinensen blev för stor så skrivandet blev i alla fall av.

Torsdag 16/7
Pressar med 24 kg KB, 10 x 10 (5 vä / 5 hö), under tiden att jag krattade gräs utanför Falköping. Tog väl cirka 45 min.

CIMG1675

Fredag 17/7
Bröstsim, 2 x 500 m (ca 2 x 10 min), i en 50 m bassäng. Skönt att slippa vända en massa gånger. Odenbadet i Falköping ska nästan ha en lika stor eloge som badet i Norrköpings kommun. Bara 30 kr i inträde. Bra väder!

CIMG1695

Lördag 18/7
Swings med 24 kg KB, 16 x 25 (400 reps), under tiden jag gjorde frukost på vandrarhemmet i Plönninge. Tog även det ca 45 min. Bröllop (två kompisar till mig gifte sig) och stor fest på kvällen utanför Halmstad. Tjohoo!

CIMG1700

Söndag-Tisdag
Planerad vila söndag. 2 x 1 h skakig bilfärd ner till Lund. Stannade i Ängelholm för en fika med en polare. Välbehövd paus. Maxmål på kvällen. På måndag kände jag mig krasslig, skippade träning och förberedde flytten på torsdag (en av anledningarna till att åka ner hit). Idag blev det inget av ren slöhet. Flanerande istället i Malmö med Emma med vin och kex på kvällen. Det är inte fy skam det heller!

CIMG1904

Imorrn hägrar Köpenhamn och Svedala så jag får väl se när det är dags för den där Björnska-come backen efter lång vila…

Bear den 15 juli, 2009

5 varv av

Air-squats, 20 reps

Pull ups, 9 reps

Burpees, 5 reps

HSPUs, 3 reps

Tid: ca 11 min

Håller på att laborera lite med en cirkelträning och tänkte göra en ”As Many Rounds As Possible” på 20 min, men tidsbrist fick mig att korta ner lite. Hade jag varit bättre på Hand Stand Push Ups så hade jag nog hostat upp lungorna, så den här kan ju ni som känner er träffade testa på.

Nu ska jag och Emma iväg på en road-trip söderut. Folk ska träffas, kompisar ska vigas och en lägenhet ska rensas ut, så nu blir det blogg-fritt fram tills på måndag. Hoppas ni klarar er utan mig!

Bear den 14 juli, 2009

3 varv av

5 Viktade pull ups, 24 kg KB i foten (ettor)

5 HSPUs (3:or, 2:or)

5 Tucked front lever (ca 2-3 sek på varje)

5 Tucked back lever (somTFL)

+

3 varv av

10 jumping deck squats (på bänk, 50 cm)

5 HSPUs

Ville ha en ”tung” dag, men jag hade inget tungt här i Gävle, så då fick det bli ”lätta” övningar som jag upplever som tunga. Avslutade med några fler HSPUs och jumping deck squats som Jocke tipsade om (förberedande för pistoler). En skum trötthetskänsla efter det här, kanske var det bastun som jag samtidigt sysselsatte mig med ;)

Just ja, brandmannen Mikko Salo från Finland tog hem vinsten i årets CrossFit Games. Roligt att en europé tog första plats och extra roligt att det var en brandman! :)

mikkowin

Bear den 12 juli, 2009

2 rounds for time of:
Row 400 meters
50 Squats

+

5 rounds for time of:
3 Weighted Pull-ups, 45 pounds
5 Strict Pull-ups
7 Kipping Pull-up

Tid: 6:11 + 16:44 min (16 set)

Två halvor till en hel wod. Groteskt att air squata idag, speciellt efter rodd, men uppmjukningen behövdes. Pull up-woden kändes segare än senast eftersom jag använde klubbens nya 20 kg KB i foten istället för 20 kg-vikt i bälte. Nästan omöjligt att kippa. Det visade sig dock att jag endast var ca 20 sek och 2 set efter förra försöket, så den blev jag nöjd över i efterhand.

No comments: